Kreatywne materiały marketingowe

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

(Nie)zwykły kubek, czyli jak personalizujemy materiały marketingowe

Personalizację opartą o systemy CRM wszyscy znamy i uświadamiamy sobie jej działanie. Zostawmy jednak personalizację online i poświęćmy trochę więcej uwagi tej bardziej tradycyjnej.

Personalizacja materiałów marketingowych nie sprowadza się do wykorzystania imienia klienta. Jest to oczywiście mile widziane, ale w pewnych kontekstach niewystarczające. Musimy o tym pamiętać szczególnie w przypadku marek i produktów drogich lub luksusowych, kiedy decyzja zakupowa trwa zdecydowanie dłużej, a klienci oczekują „czegoś więcej”. To, co zaskakuje najbardziej i to, czego jako konsumenci jesteśmy spragnieni, to indywidualne podejście i personalizacja w realu.

Już po zakupie należy utwierdzać klienta w przekonaniu, że podjął właściwą decyzję nie tylko ze względu na jakość produktu i wysoki poziom obsługi. Ważne jest dla niego również poczucie, że marka nadal o niego zabiega (np. bodźcując go dedykowanymi materiałami marketingowymi). Staramy się, aby klient został aktywnym użytkownikiem marki, który chętnie angażuje się w jej życie. Proces kreowania skutecznych materiałów marketingowych najlepiej będzie zobrazować na przykładzie. Weźmy upominek powitalny dla nowych klientów po dokonaniu zakupu, który przygotowaliśmy dla klientów Mazdy.

Co wiemy o klientach?

Wiadomo, że na początku znajomości marka wie o klientach niewiele, dlatego możemy na tym etapie myśleć o nich jako o zbiorze osób, dla których szukamy wspólnego mianownika. Co ich łączy? Co łączy nas wszystkich? Chociażby to, że każdy z nas coś wypija o poranku. Dzielimy się w tym kontekście na dwie grupy: kawoszy i entuzjastów herbaty. Idąc tym tropem, wychodzi nam…kubek? Banalne. W sumie niekoniecznie. Możemy stworzyć z niego wartościowe narzędzie marketingowe – musimy się tylko trochę postarać.

Na co nas stać?

Jeśli nie chcemy wydawać dużych pieniędzy na materiały marketingowe, powinniśmy zastanowić się, w jaki sposób możemy podnieść ich wartość symboliczną. Nie należy bać się rozwiązań dedykowanych, ponieważ nie zawsze oznaczają one poniesienia ogromnych kosztów. Nawet zwykły kubek może stanowić cenny i unikatowy prezent dla klientów.

Co wiemy o marce?

Wiemy, że marka to coś więcej niż logotyp. Wiadomo też, że firmy lubią podkreślać swoją historię, korzenie, misję, filozofię, reason to belive, unique selling proposition, które musimy wziąć na warsztat i pomyśleć ,w jaki sposób je wykorzystać. Zaglądając dostatecznie głęboko, znajdziemy coś interesującego, w czym ujrzymy potencjał do dalszej obróbki.

Mission completed

Przy projektowaniu upominku dla klientów Mazdy odkryliśmy, że w symbolice japońskiej sowa oznacza szczęśliwą drogę, co idealnie pasowało do kontekstu marki samochodowej. Tak powstał designerski kubek z wizerunkiem sowy, który doczekał się trzech edycji: białej, czerwonej (w odcieniu Soul Red, który jest flagowym kolorem Mazdy) i czarnej ze zmodyfikowanym reliefem. Więcej na ten temat znajdziecie na naszej stronie w zakładce realizacje. Na czym polega tutaj personalizacja? Na tym, że stworzyliśmy coś unikatowego – coś, czego nie będzie miał nikt poza klientami Mazdy.

 

 

Wyjątkowy pakiet powitalny

Kubek stał się punktem wyjścia do pakietu powitalnego, który zawierał również imienne nagranie powitalne, które włączało się po podniesieniu wieczka pudelka – przygotowaliśmy około 200 powitań z najpopularniejszymi imionami. Stworzyliśmy także folder z informacjami m.in. o historii marki i benefitach, który również stanowił pole do personalizacji. W zależności od tego, jaki model Mazdy klient kupił, dostawał folder, w którym na wewnętrznej stronie okładki widniało zdjęcie właśnie jego modelu.

Pakiet rozpoczyna ścieżkę utrzymywania relacji z klientami. Krokami na tej ścieżce są personalizowane działania lojalnościowe, bazujące na dostarczaniu użytkownikom marki pozytywnych doświadczeń i prowadzące do dokonania ponownego zakupu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *