Skuteczny program lojalnościowy B2B

Każdy z nas lubi, gdy inni zauważają i doceniają nasze oddanie sprawie, niezależnie od jej wagi. Ta zasada sprawdza się również w biznesie. Zauważony i odpowiednio doceniony pracownik lub partner biznesowy będzie świetnym reprezentantem naszej firmy w kontakcie z klientem, a na fundamencie jego zaangażowania zbudujemy silną markę.

Stworzenie przemyślanego i skutecznego systemy gratyfikowania pracowników, np. za aktywną sprzedaż, nie jest prostym zadaniem. Musimy szczegółowo opracować zasady i kryteria, jakie uczestnik powinien spełnić, aby otrzymał bonus. Wprowadzenie programu lojalnościowego, bo o nim mowa, warto więc zlecić zewnętrznej firmie z doświadczeniem w podobnych realizacjach.

Poniżej znajdziesz kilka najważniejszych zasad, jakie każdorazowo stosujemy przygotowując nowy program lojalnościowy B2B, opracowane na podstawie realizacji dla jednego z naszych klientów z branży artykułów dla zwierząt.

  1. Mechanizm to podstawa

Sercem każdego programu lojalnościowego B2B i B2C jest mechanika. Składa się ona z kryteriów opracowanych dla wszystkich uczestników, sposobu weryfikacji wyników sprzedażowych oraz systemu nagradzania. Przygotowanie mechaniki nagradzania lojalności zawsze rozpoczynamy od dogłębnej analizy potrzeb klienta oraz badania obecnej sytuacji rynkowej, dzięki czemu jesteśmy pewni, że przygotowane rozwiązania są możliwe do realizacji w założonych ramach czasowych. Każdy program lojalnościowy musi zakładać bardzo konkretne cele.

  1. Należy mierzyć siły na zamiary

Dla naszego klienta przygotowaliśmy program motywacyjno-lojalnościowy B2B, którego celem było podniesienie sprzedaży wybranych produktów z dotychczasowej oferty i zwiększenie wiedzy produktowej wśród przedstawicieli handlowych. Mechanizmy szablonowe wykluczyliśmy już na samym początku, ponieważ na pewno nie przyniosą zamierzonych efektów. Zależało nam na tym, żeby program faktycznie motywował i zachęcał do podnoszenia wyników sprzedażowych, a nie stawiał przed uczestnikami zadań trudnych lub wręcz niemożliwych do wykonania. Dlatego na podstawie danych dostarczonych przez klienta określiliśmy targety sprzedażowe dla każdego z przedstawicieli z osobna, aby dać im równe szanse.

  1. Określenie adresatów programu jest kluczem do sukcesu sprzedażowego

Naszą rekomendacją dla klienta było skierowanie programu do przedstawicieli handlowych. To oni poprzez swoją pracę, wiedzę oraz aktywność odgrywają kluczową rolę w procesie sprzedaży. Ich rady oraz rekomendacje mają bezpośredni wpływ na wybory dokonywane przez detalistów, a później konsumentów. Ogromnie ważna w tej grupie jest budowa motywacji, wiedzy i nawyków.

  1. Spersonalizowana nagroda motywuje najskuteczniej

Coraz popularniejszym sposobem nagradzania stają się karty przedpłacone, które wykorzystaliśmy w ramach programu lojalnościowego. Każdemu przedstawicielowi handlowemu wręczyliśmy spersonalizowaną kartę przedpłaconą, a wypłacane środki są odzwierciedleniem osiągniętych targetów sprzedażowych.

  1. O pozytywne doświadczenia należy dbać na każdym etapie budowania lojalności

Bardzo ważnym elementem całego projektu jest właściwa komunikacja z uczestnikami programu. Proces ten rozpoczynamy od wręczenia każdemu uczestnikowi zaproszenia wraz z pakietem powitalnym. Indywidualne podejściu do każdego z uczestników pomaga nam skutecznie zachęcić ich do wzięcia udziału w programie.

  1. Uczestnicy powinni mieć wygodne i funkcjonalne środowisko komunikacyjne

W kolejnych etapach komunikujemy się z uczestnikami programu już w ramach specjalnie przygotowanego oprogramowania. Platforma komunikacyjna, zbudowana w oparciu o najnowsze rozwiązania techniczne, umożliwia uczestnikom szybkie uzyskanie informacji na temat aktualnych postępów w realizacji celów. Przedstawiciel handlowy ma dostęp do aktualności związanych z produktami oraz firmą, e-learningów, a także może zlecić wypłatę nagrody po realizacji celów zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach.

  1. Wszystko musi być pod kontrolą

Dla prawidłowego funkcjonowania programu kluczowa jest osoba, która będzie obsługiwała całe przedsięwzięcie, udzielała wsparcia merytorycznego uczestnikom, a także kontrolowała punktację i wypłatę środków. Zadaniem prowadzącego jest również dbanie o prawidłowy przepływ informacji między klientem i agencją.

 

Doświadczony usługodawca to gwarantowany sukces dla Twojego biznesu

W agencji Look Ad od wielu lat dostarczamy najwyższej jakości rozwiązania w zakresie przygotowania, wdrożenia oraz nadzorowania programów lojalnościowych. Opieramy się na wiedzy i doświadczeniu, które stale doskonalimy, aby przygotować dla naszych klientów zróżnicowane mechanizmy lojalnościowe B2B i B2C dopasowane do potrzeb.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *