Trendy w content marketingu na 2021 rok

Z nadzieją, ale też (nauczeni zeszłorocznymi doświadczeniami) mimo wszystko z pewną taką nieśmiałością wkroczyliśmy w nowy rok i zastanawiamy się co też nam przyniesie. Rozpoczynamy więc przewidywania, wróżymy i analizujemy. A czego możemy się spodziewać po content marketingu w 2021 roku? Nie da się ukryć, że pandemia koronawirusa mocno wpłynęła na trendy w marketingu, również content marketingu.

 

  1. Wartościowy content ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej

Blokady związane z pandemią pokazały nam jedną bardzo smutną prawdę: jeśli nie ma Cię w internecie to tak, jak byś nie istniał. Długo będziemy pamiętać panikę, z jaką przedsiębiorcy przenosili swoje biznesy do sieci. Jest niemal pewne, że ta tendencja się utrzyma, a więc konkurencja będzie stale rosła w onlinie. Firmy będą musiały podnosić budżety na marketing internetowy i inwestować w wartościowy content, który pozwoli im się wyróżnić.

W momencie, kiedy jesteśmy zmuszeni korzystać z technologii w życiu codziennym, treści, które znajdujemy w internecie są istotnym elementem na naszej ścieżce zakupowej. Klienci będą oczekiwali szybkiego zaspokojenia potrzeby informacji, będą potrzebowali natychmiastowej odpowiedzi. Jeśli tego nie dostaną – przejdą na inną stronę. Stałe udoskonalanie contentu jest więc wytyczną dla marketerów na rok 2021.

  1. Maksymalna personalizacja komunikatów pomoże utrzymać klientów

Jako konsumenci oczekujemy indywidualnego taktowania i identyfikacji naszych potrzeb. Korzystanie z informacji o każdym użytkowniku Twojej witryny, aby zachęcić go do zaangażowania i zakupu, to klucz do sukcesu. Dobry content będzie Twoim sprzymierzeńcem. Jeśli Twoja klientka np. przeczytała połowę tekstu dotyczącego codziennej, pełnej pielęgnacji skóry twarzy, prześlij jej check listę z krokami skutecznej pielęgnacji, kiedy następnym razem odwiedzi Twoją stronę. Rozwijać się będą narzędzia umożliwiające prawidłową identyfikację potrzeb klientów, aby dotrzeć do nich z wartościowym przekazem.

  1. Streaming video

Spotkania, szkolenia i konferencje ze względu na obecną sytuację są najczęściej odwoływane lub… przenoszą się do sieci. To bardzo wygodne rozwiązanie, choć niestety uniemożliwia networking. Videokonferencje są zdecydowanie bardziej popularne niż w 2019 roku i trzeba przyznać, że świetnie się sprawdzają (oczywiście pod warunkiem, że nie ma problemów technicznych). Przybyło też narzędzi, które umożliwiają streamingi online.

Marki, aby pozostać blisko klientów, stawały się gospodarzami najróżniejszych wydarzeń online. Dzięki temu budowały zaangażowanie, generowały leady, a nawet niejednokrotnie dochód. Klienci, z braku alternatywy, przyzwyczaili się do tego typu komunikacji i będą poszukiwali interesujących ich informacji właśnie w tej formie.

  1. Treści pełne empatii

W ostatnich miesiącach każdy z nas potrzebował, żeby chociaż na sekundę zwrócić się w jego kierunku. Potrzebował otuchy, wsparcia. Dlatego content, który będziesz kierować do swoich klientów w tym roku, powinien być dla nich pozytywnym, czasem nawet bardzo osobistym doświadczeniem. Opowiadaj historie pełne empatii i budujące personalne więzi z marką. Historie marek powinny powodować, że odbiorca czuje się lepszy, bardziej wartościowy i chce się tym dzielić.

  1. Budowanie społeczności wokół marek

Jeszcze więcej klientów niż kiedykolwiek jest teraz w social mediach. Zamknięci w domach dostrzegliśmy potrzebę komunikacji i dołączania do społeczności użytkowników, którzy mają te same problemy i chętnie wymieniają się poglądami. Identyfikacja tych odbiorców, bycie tam, gdzie oni i dawanie im tego, czego oczekują, jest świetnym zalążkiem tworzenia społeczności wokół Twojej marki. Jeśli rozumiesz potrzeby, język i styl bycia Twojej grupy klientów, możesz zbudować sieć ambasadorów marki, którzy nie tylko wezmą udział w webinarach, przeczytają e-booka, ale też zachęcą innych, żeby zrobili to samo.

  1. Różnorodność nadal w centrum zainteresowania marek

Komunikacja inkluzywna to trend, który pojawił się w marketingu już jakiś czas temu, ale z całą pewnością będzie się utrzymywał. Marketerzy muszą więc tworzyć treści, które będą zaspokajały potrzeby różnych grup, w tym mniejszości. Content nastawiony na komunikację najróżniejszych punktów widzenia staje się wartością samą w sobie. Pamiętajmy o tym nie tylko na potrzeby kampanii, ale też w przypadku wszystkich innych działań, które podejmuje marka.

 

Powiedzenie marketingowe „content is kong” jest stare, ale w żadnym stopniu nie jest wyświechtane. To nadal bardzo aktualne motto każdego, kto zajmuje się komunikacją marki. Jednak rzeczywistość pandemiczna (w którą zostaliśmy brutalnie wrzuceni) i szybko rozwijająca się technologia, zmieniają nie tylko sposób dostarczania treści, ale też ich sens. Szukamy contentu empatycznego, zaspokajającego naszą potrzebę informacji i jednocześnie sprawiającego, że czujemy się dowartościowani. O ile jeszcze kilka lat temu tworzenie fajnych, lekkich i sympatycznych materiałów wideo oraz grafik wystarczyło, aby w jakimś stopniu zaangażować klienta, obecnie firmy są zmuszone do poszukiwania nowych formatów treści i kanałów, aby się wyróżnić i dotrzeć z komunikatem tam, gdzie powinny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *