






Bacardi-Martini Program B2B
Jak zbudowaliśmy kompleksowy program sprzedaży B2B połączony z programem lojalnościowym i platformą komunikacji
NASZE ZADANIE
Zbudowanie od podstaw programu sprzedaży w segmencie B2B. Kompleksowa obsługa, zbieranie zamówień oraz sprzedaż alkoholi z portfolio klienta
TŁO PROJEKTU

Bacardi-Martini jest jednym z największych graczy na polskim rynku alkoholi, oferując wiele znanych brandów, jak Bacardi, Martini, Bombay Sapphire, Dewar's czy Aberfeldy. Firma wypracowała mocną pozycję na rynku konsumenckim, a kolejnym krokiem miał być budowa platformy sprzedaży w segmencie biznesowym.

NASZE WYZWANIE
Wdrożenie pionierskiego rozwiązania, które z sukcesem wprowadziło sprzedaż Bacardi-Martini do sektora B2B
Program miał na celu:
- Zbudowanie bazy potencjalnych klientów.
- Stworzenie stałego i rentownego programu sprzedaży B2B.
- Zbudowanie długofalowych relacji z klientami biznesowymi.
- Zbudowanie wizerunku Bacardi-Martini jako wiarygodnego partnera w biznesie.


ROZWIĄZANIE
Program sprzedaży B2B oparty o szeroki wachlarz narzędzi

Projekt skierowany był do działów marketingu, HR i sprzedaży, które dbają o relacje biznesowe oraz wewnętrze firm. Głównym celem było ułatwienie firmom wyboru produktów odpowiadających ich potrzebom oraz proste składanie zamówień produktów z katalogu handlowego firmy Bacardi-Martini.




SPRZEDAŻ, KOMUNIKACJA, LOJALNOŚĆ
Mechanika programu oparta na miksie narzędzi

Kanał sprzedaży B2B był zbudowany w oparciu o pięć podstawowych filarów zgodnych z najlepszymi praktykami w zakresie sprzedaży i marketingu mix:
- wdrożenie i rozwój platformy B2B jako efektywnego narzędzia sprzedaży i budowania lojalności,
- wsparcie sprzedaży poprzez działania promocyjne,
- aktywne działania zespołu handlowców,
- konkurencyjna polityka cenowa,
- zapewnienie dostępności produktów.
Dedykowana platforma
Stworzyliśmy platformę online z szybkim dostępem do dedykowanych ofert dla różnych grup biznesowych i prostym systemem zamówień. Klienci wybierali produkty z cyklicznych ofert specjalnych, mieli do dyspozycji indywidualnego opiekuna, zamówione produkty mogli personalizować np. grawerem, opakowaniem, a my pomagaliśmy im tworzyć pakiety biznesowe dla kontrahentów lub pracowników.
Call center
Otworzyliśmy dział call center, którego zadaniem było utrzymywanie relacji z klientami oraz zachęcanie ich do rejestracji na platformie.
Program lojalnościowy
Użytkownicy platformy stali się jednocześnie uczestnikami programu lojalnościowego i za zamówienia otrzymywali punkty do wykorzystania na produkty z portfolio Bacardi-Martini.
Showroom
W naszym biurze w Poznaniu powstał showroom, dzięki któremu klienci mogą obejrzeć produkty zanim podejmą ostateczną decyzję, skorzystać z pomocy naszych doradców czy odebrać zamówienie.
Kluczowe wyróżniki projektu
WYRÓŻNIK 1
Kompleksowe podejście
Kompleksowe połączenie sprzedaży, programu lojalnościowego, platformy komunikacji w segmencie B2B było ewenementem w skali kraju.
WYRÓŻNIK 2
Dedykowana platforma online
Stworzenie specjalnej platformy ułatwiającej firmom składanie zamówień i dostęp do dedykowanych ofert.
WYRÓŻNIK 3
Personalizacja produktów
Opcja personalizacji zamówionych alkoholi (np. grawer, specjalne opakowania) zwiększała atrakcyjność oferty dla klientów biznesowych.
WYRÓŻNIK 4
Wsparcie call center
Aktywne utrzymywanie relacji z klientami i zachęcanie do korzystania z platformy poprzez dział call center.
EFEKT
Program dla Bacardi-Martini przyniósł wymierne rezultaty
-
Stworzenie stałego i rentownego kanału sprzedaży B2BDzięki programowi lojalnościowemu i budowaniu długofalowych relacji, Bacardi-Martini mogło liczyć na regularne zamówienia i stabilny przepływ przychodów z segmentu B2B.
-
Zwiększenie sprzedażyBezpośrednim efektem było wygenerowanie przychodów poprzez sprzedaż alkoholi do firm na potrzeby ich marketingu, HR (np. prezenty dla pracowników) i działów sprzedaży (np. upominki dla klientów).
-
Budowa bazy klientów biznesowychStworzyliśmy obszerną bazę kontaktów z potencjalnymi klientami z działów marketingu, HR i sprzedaży.
-
Wysoka efektywność zarządzania zamówieniamiPlatforma online usprawniła proces składania i realizacji zamówień dla klientów biznesowych.
-
Budowa świadomości marki wśród firmProgram pomógł zwiększyć rozpoznawalność marek Bacardi-Martini w środowisku biznesowym.
FAQ
Nurtuje Cię kilka pytań? Sprawdź poniżej, czy może już na nie odpowiedzieliśmy
-
Czym jest Program B2B Bacardi-Martini?Krótko mówiąc, jest to program skierowany do firm, umożliwiający zakup alkoholi z portfolio Bacardi-Martini na potrzeby biznesowe (marketing, prezenty, eventy, itp.) z dodatkowymi korzyściami.
-
Jakie korzyści mógł uzyskać klient programu?Między innymi dostęp do szerokiej gamy produktów w atrakcyjnych cenach, personalizacje produktów i pakietów, punkty w programie lojalnościowym wymieniane na benefity, dedykowana obsługa, możliwość tworzenia dedykowanych pakietów biznesowych dla swojej firmy, profesjonalne doradztwo i wsparcie kreatywne, doradcze oraz produkcyjne.
-
Jakie możliwości personalizacji oferował program?Uczestnicy programu mogli zamówić na specjalne życzenie personalizację samych produktów, np. w postaci graweru na butelce, a także personalizowane pakiety prezentowe. Zespół kreatywny Look Ad przygotowywał projekty spersonalizowane pod daną markę czy okazję.
-
Czy agencja zajmował się również sprzedażą alkoholi?Tak. Look Ad posiada koncesję na sprzedaż alkoholu. Dzięki temu wszystkie formalności były dopełniane przez agencję, co znacznie ułatwiało proces realizacji zamówień.
-
Jakie przydatne narzędzia oferowała platforma B2B?Użytkownik platformy miał wiele przydatnych narzędzi ułatwiających estymację i złożenie zamówienia, m.in. kalkulator weselny, kalkulator imprezowy, kalkulator wydarzeń, planer okazji, moduł zamówień.
-
Czy agencja zapewniała wsparcie magazynowo-dystrybucyjne?Tak. Magazynowanie produktów oraz obsługa i realizacja zamówień znajdowała się po stronie agencji.