Mask Group 2861
Mask Group 2861
Device iPhone 11 pro v8
Device iPhone 11 pro v8
iphone14_pro
iphone14_pro
footer-bacardi-logo

Bacardi-Martini Program B2B

Jak zbudowaliśmy kompleksowy program sprzedaży B2B połączony z programem lojalnościowym i platformą komunikacji

NASZE ZADANIE

Zbudowanie od podstaw programu sprzedaży w segmencie B2B. Kompleksowa obsługa, zbieranie zamówień oraz sprzedaż alkoholi z portfolio klienta

TŁO PROJEKTU
zestaw Martini Rosato szare tlo v2
Bacardi-Martini jest jednym z największych graczy na polskim rynku alkoholi, oferując wiele znanych brandów, jak Bacardi, Martini, Bombay Sapphire, Dewar's czy Aberfeldy. Firma wypracowała mocną pozycję na rynku konsumenckim, a kolejnym krokiem miał być budowa platformy sprzedaży w segmencie biznesowym.
zestaw Martini Rosato szare tlo v2

NASZE WYZWANIE

Wdrożenie pionierskiego rozwiązania, które z sukcesem wprowadziło sprzedaż Bacardi-Martini do sektora B2B

Program miał na celu:
BANER MAILING UPALY ROZTAPIAJA
BANER MAILING szklo

ROZWIĄZANIE

Program sprzedaży B2B oparty o szeroki wachlarz narzędzi

BACARDI-sjald 2
Projekt skierowany był do działów marketingu, HR i sprzedaży, które dbają o relacje biznesowe oraz wewnętrze firm. Głównym celem było ułatwienie firmom wyboru produktów odpowiadających ich potrzebom oraz proste składanie zamówień produktów z katalogu handlowego firmy Bacardi-Martini.
BACARDI-sjald 2
BacardiLlimited ABERFELDY
BacardiLlimited ABERFELDY
BacardiLlimited ABERFELDY
SPRZEDAŻ, KOMUNIKACJA, LOJALNOŚĆ

Mechanika programu oparta na miksie narzędzi

Group 5307
Kanał sprzedaży B2B był zbudowany w oparciu o pięć podstawowych filarów zgodnych z najlepszymi praktykami w zakresie sprzedaży i marketingu mix:

Dedykowana platforma

Stworzyliśmy platformę online z szybkim dostępem do dedykowanych ofert dla różnych grup biznesowych i prostym systemem zamówień. Klienci wybierali produkty z cyklicznych ofert specjalnych, mieli do dyspozycji indywidualnego opiekuna, zamówione produkty mogli personalizować np. grawerem, opakowaniem, a my pomagaliśmy im tworzyć pakiety biznesowe dla kontrahentów lub pracowników.

Call center

Otworzyliśmy dział call center, którego zadaniem było utrzymywanie relacji z klientami oraz zachęcanie ich do rejestracji na platformie.

Program lojalnościowy

Użytkownicy platformy stali się jednocześnie uczestnikami programu lojalnościowego i za zamówienia otrzymywali punkty do wykorzystania na produkty z portfolio Bacardi-Martini.

Showroom

W naszym biurze w Poznaniu powstał showroom, dzięki któremu klienci mogą obejrzeć produkty zanim podejmą ostateczną decyzję, skorzystać z pomocy naszych doradców czy odebrać zamówienie.
Kluczowe wyróżniki projektu
arrow-green
WYRÓŻNIK 1

Kompleksowe podejście

Kompleksowe połączenie sprzedaży, programu lojalnościowego, platformy komunikacji w segmencie B2B było ewenementem w skali kraju.
arrow-green
WYRÓŻNIK 2

Dedykowana platforma online

Stworzenie specjalnej platformy ułatwiającej firmom składanie zamówień i dostęp do dedykowanych ofert.
arrow-green
WYRÓŻNIK 3

Personalizacja produktów

Opcja personalizacji zamówionych alkoholi (np. grawer, specjalne opakowania) zwiększała atrakcyjność oferty dla klientów biznesowych.
arrow-green
WYRÓŻNIK 4

Wsparcie call center

Aktywne utrzymywanie relacji z klientami i zachęcanie do korzystania z platformy poprzez dział call center.

EFEKT

Program dla Bacardi-Martini przyniósł wymierne rezultaty

  • Stworzenie stałego i rentownego kanału sprzedaży B2B
    Dzięki programowi lojalnościowemu i budowaniu długofalowych relacji, Bacardi-Martini mogło liczyć na regularne zamówienia i stabilny przepływ przychodów z segmentu B2B.
  • Zwiększenie sprzedaży
    Bezpośrednim efektem było wygenerowanie przychodów poprzez sprzedaż alkoholi do firm na potrzeby ich marketingu, HR (np. prezenty dla pracowników) i działów sprzedaży (np. upominki dla klientów).
  • Budowa bazy klientów biznesowych
    Stworzyliśmy obszerną bazę kontaktów z potencjalnymi klientami z działów marketingu, HR i sprzedaży.
  • Wysoka efektywność zarządzania zamówieniami
    Platforma online usprawniła proces składania i realizacji zamówień dla klientów biznesowych.
  • Budowa świadomości marki wśród firm
    Program pomógł zwiększyć rozpoznawalność marek Bacardi-Martini w środowisku biznesowym.

FAQ

Nurtuje Cię kilka pytań? Sprawdź poniżej, czy może już na nie odpowiedzieliśmy
  • Czym jest Program B2B Bacardi-Martini?
    Krótko mówiąc, jest to program skierowany do firm, umożliwiający zakup alkoholi z portfolio Bacardi-Martini na potrzeby biznesowe (marketing, prezenty, eventy, itp.) z dodatkowymi korzyściami.
  • Jakie korzyści mógł uzyskać klient programu?
    Między innymi dostęp do szerokiej gamy produktów w atrakcyjnych cenach, personalizacje produktów i pakietów, punkty w programie lojalnościowym wymieniane na benefity, dedykowana obsługa, możliwość tworzenia dedykowanych pakietów biznesowych dla swojej firmy, profesjonalne doradztwo i wsparcie kreatywne, doradcze oraz produkcyjne.
  • Jakie możliwości personalizacji oferował program?
    Uczestnicy programu mogli zamówić na specjalne życzenie personalizację samych produktów, np. w postaci graweru na butelce, a także personalizowane pakiety prezentowe. Zespół kreatywny Look Ad przygotowywał projekty spersonalizowane pod daną markę czy okazję.
  • Czy agencja zajmował się również sprzedażą alkoholi?
    Tak. Look Ad posiada koncesję na sprzedaż alkoholu. Dzięki temu wszystkie formalności były dopełniane przez agencję, co znacznie ułatwiało proces realizacji zamówień.
  • Jakie przydatne narzędzia oferowała platforma B2B?
    Użytkownik platformy miał wiele przydatnych narzędzi ułatwiających estymację i złożenie zamówienia, m.in. kalkulator weselny, kalkulator imprezowy, kalkulator wydarzeń, planer okazji, moduł zamówień.
  • Czy agencja zapewniała wsparcie magazynowo-dystrybucyjne?
    Tak. Magazynowanie produktów oraz obsługa i realizacja zamówień znajdowała się po stronie agencji.