







Wieloletnia współpraca
przynosi wielowymiarowe korzyści
Wieloletnia współpraca przynosi wielowymiarowe korzyści
Zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy kompleksowe programy lojalnościowe oraz aktywacje, które wsparły marki Metsa Tissue w budowaniu silnej pozycji w kanale hurtowym
NASZE ZADANIE
Zwiększenie sprzedaży produktów marki Lambi i Mola, edukacja w zakresie produktów z portfolio Klienta

TŁO PROJEKTU
Branża produktów higienicznych opiera dystrybucję swych produktów na współpracy z lokalnymi hurtowniami, dlatego ważnym elementem budowania sprzedaży jest zapewnienie sprawnego kanału komunikacji oraz zamówień i odsprzedaży.
Metsa Tissue poszukiwała efektywnych narzędzi, które pozwoliłyby budować długofalowe relacje z właścicielami i pracownikami hurtowni.

NASZE WYZWANIE
Opracowanie mechanizmów oraz wdrożenie narzędzi, które długofalowo wesprą trade marketing menedżerów Metsa Tissue na wielu płaszczyznach
Cele sprzedażowe i marketingowe:
-
Zwiększenie sprzedażyZwiększenie sprzedaży produktów marek produktów higienicznych: Mola oraz Lambi, motywowanie do realizacji i przekraczania założonych targetów
-
Realizacja dodatkowych zadańMotywowanie do realizacji dodatkowych zadań sprzedażowych w wybranych kategoriach produktowych
-
Realizacja dodatkowych zadańZaangażowanie uczestników w edukację na temat produktów z portfolio klienta
-
ZaangażowanieZaangażowanie uczestników w aktywacje poprzez rywalizację zespołową

ROZWIĄZANIE
Platforma lojalnościowa i konkursowa

Stworzyliśmy platformę lojalnościową dla marek Mola i Lambi w trzech odsłonach, a także przeprowadziliśmy szereg konkursów B2B. Uczestnicy programów i konkursów realizowali zadania sprzedażowe, brali udział w rywalizacji zespołowej, pogłębiali swą wiedzę na temat produktów klienta.

Nasz zakres działań:
-
Opracowanie mechaniki programów motywacyjnych i lojalnościowych:
- sporządzenie zasad uczestnictwa,
- opracowanie systemu punktacji i rankingów,
- propozycje systemu nagradzania,
- sporządzenie regulaminu programu - koordynacja kwestii prawnych i księgowych,
- zastosowanie wytycznych dotyczących ochrony danych osobowych (RODO).
-
Zbudowanie platform motywacyjno-lojalnościowych oraz stron konkursowych:
- przygotowanie projektów graficznych zgodnie z UI/UX,
- stworzenie wireframe i prototypów,
- opracowanie architektury platform,
- opracowanie panelu monitorowania wyników,
- przygotowanie backendu,
- implementacja interfejsu i integracja z backendem,
- testowanie funkcjonalności, użyteczności oraz wydajności aplikacji,
- wprowadzanie optymalizacji.
-
Komunikacja z uczestnikami:
- przygotowanie personalizowanych zaproszeń dla uczestników,
- stworzenie landing page konkursów B2B,
- opracowanie komunikatów w ramach platform (banery, notki, pop-upy),
- opracowanie contentu na platformy zgodnie z założonym action planem,
- cykliczne mailingi do uczestników.
-
Pełna obsługa operacyjna:
- bieżący kontakt z uczestnikami,
- monitorowanie i weryfikowanie wyników indywidualnych i grupowych,
- analiza skuteczności prowadzonych działań i raporty dla klienta,
- obsługa księgowa programu,
- pełna obsługa nagród.
SPRZEDAŻ, MOTYWACJA, EDUKACJA
Zróżnicowane i długofalowe działania
Programy motywacyjne Lambi i Mola Benefit Club
Modułowość to trafne słowo opisujące programy dla Metsa. Korzystając z platformy online uczestnicy mogli:
Nasz zakres działań:
- zbierać punkty za realizacje celów sprzedażowych,
- brać udział rozwijających e-learningach,
- wymieniać punkty na atrakcyjne nagrody rzeczowe lub pieniężne.
W programie oferowaliśmy zróżnicowany wachlarz nagród:
- nagrody pieniężne realizowane za pomocą kart przedpłaconych,
- nagrody rzeczowe,
- vouchery podarunkowe,
- vouchery pobytowe.


Konkurs Mola Challenge Club
Konkurs drużynowy dla pracowników hurtowni:
- zwiększenia sprzedaży produktów,
- zaangażowanie sprzedawców do podjęcia wspólnych wysiłków i włączenia się do zabawy,
- regularne raportowanie wyników sprzedażowych,
- walka o super nagrody drużynowe, jak 2-dniowy wyjazd integracyjny do luksusowego hotelu w Karkonoszach lub w Świnoujściu,
- elastyczna platforma online umożliwiająca implementację kolejnych konkursów.
Dla uatrakcyjnienia mechaniki, wprowadziliśmy awatary i nazwy drużyn do rankingu, a każda hurtownia mogła dzięki temu śledzić swoją pozycję i wyniki pozostając anonimową dla reszty uczestników.

Festiwal Filmowy UPSY 2024
Konkurs dla pracowników Metsa Tissue
Kto nie marzył o tym, by choć raz poczuć się jak gwiazda na czerwonym dywanie? Dzięki naszej kampanii pracownicy Metsa i detaliści otrzymali tę szansę. Festiwal UPS-y 2024 to świętowanie nowej kampanii Mola w formie wirtualnego festiwalu, który był jednocześnie konkursem z nagrodami.
Celem akcji było zachęcenie do obejrzenia nowych spotów kampanii „Będzie UPS, Mola zrobi porządek”. Festiwal UPS-y 2024 miał więc atmosferę rodem z Cannes, a uczestnicy oceniali spoty i wygrywali cenne nagrody w filmowym klimacie.
W ramach akcji zaprojektowaliśmy immersyjny landing page, który pozwalał wcielić się w rolę krytyka filmowego, za pomocą AI wygenerowaliśmy prezentera prowadzącego festiwal, a także przygotowaliśmy mini eventy dla pracowników.

Kluczowe wyróżniki projektu
WYRÓŻNIK 1
Długoterminowa realizacja celów
Program doczekał się wielu odsłon, co przełożyło się na wymierną realizację celów.
WYRÓŻNIK 2
Motywacja przez rywalizację
Mechanizmy rywalizacji znacząco podniosły zaangażowanie uczestników.
WYRÓŻNIK 3
Szerokie portfolio nagród
Elastycznie dopasowane nagrody stanowiły ważny czynnik motywujący.
WYRÓŻNIK 4
Nacisk na edukację
Dzięki quizom i e-learningom podnieśliśmy wiedzę pracowników dystrybucji na temat produktów Metsa Tissue.
EFEKT
Programy i aktywacje przyniosły wymierne rezultaty
-
Większa sprzedażZwiększenie wolumenów sprzedaży o założone wartości.
-
Precyzyjne targetowanieRealizacja targetów na poziomie wybranych grup produktowych lub nawet pojedynczych produktów.
-
Efektywny trade marketingStworzyliśmy efektywne narzędzie komunikacji oraz zarządzania działaniami w zakresie trade marketingu.
-
Długofalowe zaangażowanie uczestnikówZ każdą kolejną edycją wzrastała liczba chętnych do wzięcia udziału w programie.
FAQ
Nurtuje Cię kilka pytań? Sprawdź poniżej, czy może już na nie odpowiedzieliśmy
-
Jakie były kryteria przyznawania nagród w programach?Nagrody były wyceniane punktowo. Po zebraniu liczby punktów, które umożliwiały zamówienie danej nagrody, odblokowywana był ścieżka zamawiania danej nagrody przez uczestnika.
-
Czy programy pomogły w realizacji targetów sprzedażowych na poziomie konkretnych produktów?Realizacja targetów była monitorowana średnio w okresach dwutygodniowych, co pomogło na bieżąco motywować poszczególne hurtownie do składania zamówień.
-
Jak wyglądała obsługa uczestników programu (helpdesk)?Uczestnicy mieli do dyspozycji zespół obsługi dostępny telefoniczne i e-mailowo. Dodatkowo wykorzystywana była komunikacja SMS.
-
Czy platforma oferowała moduł e-learningowy?Tak.
-
Czy platforma była responsywna i działała na różnych urządzeniach?Tak.
-
W jaki sposób była prowadzona komunikacja z uczestnikami?Tak.Prowadzona była bieżąca komunikacja e-mailowa. Platforma umożliwiała edycję różnego rodzaju komunikatów w postaci krótkich informacji tekstowych, banerów, pop-upów. Dostępny był również moduł e-mailingowy oraz SMS-owy.
-
Jak długo trwało wdrożenie platform lojalnościowych?Wdrożenie platform o analogicznym spektrum funkcjonalności trwa ok. trzech miesięcy, przy czym należ zaznaczyć, że okres ten w przypadku każdej platformy zależy od indywidualnie opracowanej specyfikacji i zakresu modułów.