PASTE YOUR DESIGN@2x
PASTE YOUR DESIGN@2x
iphone14_pro
iphone14_pro
OWIECZKA
OWIECZKA
Group 8199
Group 8199

Wieloletnia współpraca

przynosi wielowymiarowe korzyści

Wieloletnia współpraca przynosi wielowymiarowe korzyści

Zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy kompleksowe programy lojalnościowe oraz aktywacje, które wsparły marki Metsa Tissue w budowaniu silnej pozycji w kanale hurtowym

NASZE ZADANIE

Zwiększenie sprzedaży produktów marki Lambi i Mola, edukacja w zakresie produktów z portfolio Klienta

Group 5324
TŁO PROJEKTU
Branża produktów higienicznych opiera dystrybucję swych produktów na współpracy z lokalnymi hurtowniami, dlatego ważnym elementem budowania sprzedaży jest zapewnienie sprawnego kanału komunikacji oraz zamówień i odsprzedaży.
Metsa Tissue poszukiwała efektywnych narzędzi, które pozwoliłyby budować długofalowe relacje z właścicielami i pracownikami hurtowni.
Group 5324

NASZE WYZWANIE

Opracowanie mechanizmów oraz wdrożenie narzędzi, które długofalowo wesprą trade marketing menedżerów Metsa Tissue na wielu płaszczyznach

Cele sprzedażowe i marketingowe:
  • Zwiększenie sprzedaży
    Zwiększenie sprzedaży produktów marek produktów higienicznych: Mola oraz Lambi, motywowanie do realizacji i przekraczania założonych targetów
  • Realizacja dodatkowych zadań
    Motywowanie do realizacji dodatkowych zadań sprzedażowych w wybranych kategoriach produktowych
  • Realizacja dodatkowych zadań
    Zaangażowanie uczestników w edukację na temat produktów z portfolio klienta
  • Zaangażowanie
    Zaangażowanie uczestników w aktywacje poprzez rywalizację zespołową
baner główny_lambibenefitclub_mobile

ROZWIĄZANIE

Platforma lojalnościowa i konkursowa

PASTE YOUR DESIGN
Stworzyliśmy platformę lojalnościową dla marek Mola i Lambi w trzech odsłonach, a także przeprowadziliśmy szereg konkursów B2B. Uczestnicy programów i konkursów realizowali zadania sprzedażowe, brali udział w rywalizacji zespołowej, pogłębiali swą wiedzę na temat produktów klienta.
PASTE YOUR DESIGN
Nasz zakres działań:
  • Opracowanie mechaniki programów motywacyjnych i lojalnościowych:
    • sporządzenie zasad uczestnictwa,
    • opracowanie systemu punktacji i rankingów,
    • propozycje systemu nagradzania,
    • sporządzenie regulaminu programu - koordynacja kwestii prawnych i księgowych,
    • zastosowanie wytycznych dotyczących ochrony danych osobowych (RODO).
  • Zbudowanie platform motywacyjno-lojalnościowych oraz stron konkursowych:
    • przygotowanie projektów graficznych zgodnie z UI/UX,
    • stworzenie wireframe i prototypów,
    • opracowanie architektury platform,
    • opracowanie panelu monitorowania wyników,
    • przygotowanie backendu,
    • implementacja interfejsu i integracja z backendem,
    • testowanie funkcjonalności, użyteczności oraz wydajności aplikacji,
    • wprowadzanie optymalizacji.
  • Komunikacja z uczestnikami:
    • przygotowanie personalizowanych zaproszeń dla uczestników,
    • stworzenie landing page konkursów B2B,
    • opracowanie komunikatów w ramach platform (banery, notki, pop-upy),
    • opracowanie contentu na platformy zgodnie z założonym action planem,
    • cykliczne mailingi do uczestników.
  • Pełna obsługa operacyjna:
    • bieżący kontakt z uczestnikami,
    • monitorowanie i weryfikowanie wyników indywidualnych i grupowych,
    • analiza skuteczności prowadzonych działań i raporty dla klienta,
    • obsługa księgowa programu,
    • pełna obsługa nagród.
SPRZEDAŻ, MOTYWACJA, EDUKACJA

Zróżnicowane i długofalowe działania

Programy motywacyjne Lambi i Mola Benefit Club

Modułowość to trafne słowo opisujące programy dla Metsa. Korzystając z platformy online uczestnicy mogli:
Nasz zakres działań:
W programie oferowaliśmy zróżnicowany wachlarz nagród:
Mask Group 2864
Group 5316

Konkurs Mola Challenge Club

Konkurs drużynowy dla pracowników hurtowni:
Dla uatrakcyjnienia mechaniki, wprowadziliśmy awatary i nazwy drużyn do rankingu, a każda hurtownia mogła dzięki temu śledzić swoją pozycję i wyniki pozostając anonimową dla reszty uczestników.
Group 5317

Festiwal Filmowy UPSY 2024

Konkurs dla pracowników Metsa Tissue
Kto nie marzył o tym, by choć raz poczuć się jak gwiazda na czerwonym dywanie? Dzięki naszej kampanii pracownicy Metsa i detaliści otrzymali tę szansę. Festiwal UPS-y 2024 to świętowanie nowej kampanii Mola w formie wirtualnego festiwalu, który był jednocześnie konkursem z nagrodami.
Celem akcji było zachęcenie do obejrzenia nowych spotów kampanii „Będzie UPS, Mola zrobi porządek”. Festiwal UPS-y 2024 miał więc atmosferę rodem z Cannes, a uczestnicy oceniali spoty i wygrywali cenne nagrody w filmowym klimacie.
W ramach akcji zaprojektowaliśmy immersyjny landing page, który pozwalał wcielić się w rolę krytyka filmowego, za pomocą AI wygenerowaliśmy prezentera prowadzącego festiwal, a także przygotowaliśmy mini eventy dla pracowników.
Group 5319
Kluczowe wyróżniki projektu
arrow-green
WYRÓŻNIK 1

Długoterminowa realizacja celów

Program doczekał się wielu odsłon, co przełożyło się na wymierną realizację celów.
arrow-green
WYRÓŻNIK 2

Motywacja przez rywalizację

Mechanizmy rywalizacji znacząco podniosły zaangażowanie uczestników.
arrow-green
WYRÓŻNIK 3

Szerokie portfolio nagród

Elastycznie dopasowane nagrody stanowiły ważny czynnik motywujący.
arrow-green
WYRÓŻNIK 4

Nacisk na edukację

Dzięki quizom i e-learningom podnieśliśmy wiedzę pracowników dystrybucji na temat produktów Metsa Tissue.

EFEKT

Programy i aktywacje przyniosły wymierne rezultaty

  • Większa sprzedaż
    Zwiększenie wolumenów sprzedaży o założone wartości.
  • Precyzyjne targetowanie
    Realizacja targetów na poziomie wybranych grup produktowych lub nawet pojedynczych produktów.
  • Efektywny trade marketing
    Stworzyliśmy efektywne narzędzie komunikacji oraz zarządzania działaniami w zakresie trade marketingu.
  • Długofalowe zaangażowanie uczestników
    Z każdą kolejną edycją wzrastała liczba chętnych do wzięcia udziału w programie.

FAQ

Nurtuje Cię kilka pytań? Sprawdź poniżej, czy może już na nie odpowiedzieliśmy
  • Jakie były kryteria przyznawania nagród w programach?
    Nagrody były wyceniane punktowo. Po zebraniu liczby punktów, które umożliwiały zamówienie danej nagrody, odblokowywana był ścieżka zamawiania danej nagrody przez uczestnika.
  • Czy programy pomogły w realizacji targetów sprzedażowych na poziomie konkretnych produktów?
    Realizacja targetów była monitorowana średnio w okresach dwutygodniowych, co pomogło na bieżąco motywować poszczególne hurtownie do składania zamówień.
  • Jak wyglądała obsługa uczestników programu (helpdesk)?
    Uczestnicy mieli do dyspozycji zespół obsługi dostępny telefoniczne i e-mailowo. Dodatkowo wykorzystywana była komunikacja SMS.
  • Czy platforma oferowała moduł e-learningowy?
    Tak.
  • Czy platforma była responsywna i działała na różnych urządzeniach?
    Tak.
  • W jaki sposób była prowadzona komunikacja z uczestnikami?
    Tak.Prowadzona była bieżąca komunikacja e-mailowa. Platforma umożliwiała edycję różnego rodzaju komunikatów w postaci krótkich informacji tekstowych, banerów, pop-upów. Dostępny był również moduł e-mailingowy oraz SMS-owy.
  • Jak długo trwało wdrożenie platform lojalnościowych?
    Wdrożenie platform o analogicznym spektrum funkcjonalności trwa ok. trzech miesięcy, przy czym należ zaznaczyć, że okres ten w przypadku każdej platformy zależy od indywidualnie opracowanej specyfikacji i zakresu modułów.