


4 brandy w drodze do sukcesu
Program Stock Partner
4 brandy w drodze do sukcesu Program Stock Partner
Jak zbudowaliśmy wielopłaszczyznową platformę lojalnościową w detalicznym kanale sprzedaży
NASZE ZADANIE
Stworzenie programu, który umożliwi promowanie kluczowych brandów w kategorii whisky oraz pozwoli rozwijać relacje z właścicielami i pracownikami sklepów
TŁO PROJEKTU

Stock Polska postawił przed nami ambitne wyzwanie polegające na zwiększeniu sprzedaży produktów marek Jim Beam, Dubliner, Maker’s Mark i Auchentoshan w detalu i budowaniu świadomości tych marek wśród pracowników sklepów. Dodatkowym wyzwaniem było opracowanie nietuzinkowych zestawów nagród dla uczestników.

NASZE WYZWANIE
Zbudowanie od podstaw wielowymiarowej platformy komunikacyjno-lojalnościowej, która umożliwi realizację ambitnych celów
Program motywacyjny miał na celu:
-
Zwiększenie sprzedażyRealizacja założonych targetów sprzedażowych dla wybranych marek: Jim Beam, Auchentoshan, Maker’s Mark, Dubliner.
-
Budowanie świadomościZwiększenie świadomości marek biorących udział w programie wśród pracowników sklepów.
-
Edukacja uczestnikówZaangażowanie uczestników w edukację na temat produktów z portfolio klienta
-
Aktywizacja pracownikówZachęcenie uczestników do realizacji zadań tygodniowych, miesięcznych, kwartalnych.
-
Kreowanie wizerunku Stock PolskaZbudowanie wizerunku Stock Polska jako partnera, który dostarcza unikatowe benefity.

ROZWIĄZANIE
Platforma lojalnościowa i konkursowa

Stworzyliśmy platformę Stock Partner, opracowaliśmy mechanizm korzyści dla detalistów za aktywne wsparcie sprzedaży produktów Stock Polska, przeprowadziliśmy szereg aktywizacji oraz przygotowaliśmy kolekcje brandowanych nagród wspierających świadomość marek.

Nasz zakres działań:
-
Opracowanie mechaniki:
- Stworzenie mechanizmu punktowego nagradzającego za aktywne wsparcie sprzedaży produktów Stock Polska.
- Opracowanie planów zadaniowych zgodnych z action planem klienta.
- Przygotowanie dedykowanych kolekcji nagród.
-
Zbudowanie platformy webowej:
- Przygotowanie projektu graficznego zgodnie z UI/UX.
- Stworzenie wireframe i prototypów.
- Opracowanie architektury platformy.
- Wdrożenie modułu CMS, umożliwiającego swobodne zarządzanie programem z poziomu agencji/klienta, w tym implementację nowych modułów zadaniowych.
- Przygotowanie backendu, w tym rozwiązań bazodanowych.
- Implementacja modułów szkoleniowych.
-
Komunikacja z uczestnikami:
- Opracowanie action planów z zadaniami i planem komunikacji.
- Przygotowanie zaproszeń, ulotek.
- Bieżąca komunikacja (e-mailing, SMS).
- Analityka prowadzonych działań.
- Realizacja filmu instruktażowego dla detalistów i podsumowującego dla zarządu SP.
- Bieżące wsparcie zespołu kreatywnego.
- Sesja zdjęciowa kolekcji nagród.
-
Pełna obsługa operacyjna:
- Dedykowane zespoły odpowiedzialne za implementację, organizację oraz nadzór i prowadzenie programu.
- Zapewnienie wsparcia dla uczestników programu (helpdesk).
- Obsługa prawna, księgowa i ochrona danych osobowych.
- Raportowanie wyników programu.
- Produkcja materiałów.
SPRZEDAŻ, AKTYWNOŚĆ, KOLEKCJE NAGRÓD
Mechanika programu, wszechstronne propozycje aktywności dla uczestników


Dźwiękowa personalizacja
Wartościowe i unikatowe nagrody, to podstawa dobrego programu lojalnościowego. W Stock Partner oferowaliśmy kolekcje brandowanych ubrań i akcesoriów, które zmieniały się sezonowo. Każda z 4 marek biorących udział w programie miała swoją własną serię nagród.
Modowa sesja zdjęciowa
Na potrzeby programu zorganizowaliśmy profesjonalną sesję zdjęciową nagród, aby zaprezentować je w najbardziej atrakcyjny sposób. Modele pozowali na ulicach Poznania, dlatego udało nam się przedstawić miejski charakter wszystkich brandów.


Szkolenia, quizy, webinary
Kluczowym narzędziem platformy był moduł szkoleniowy, umożliwiający tworzenie kursów i quizów dla uczestników. Dzięki integracji z ClickMeeting mogliśmy organizować szkolenia na żywo z ambasadorami marki. Podczas tych sesji uczestnicy otrzymywali zestawy próbek produktów, a ambasador marki prowadził warsztaty produktowe oraz barmańskie z przygotowywania drinków.
Innowacyjna platforma programu
Stworzyliśmy platformę komunikacyjną zgodną z User Experience. Zadbaliśmy o wygodny panel użytkownika do monitorowania wyników i zamawiania nagród. Uczestnik ma również dostęp do wiedzy o produktach (np. filmów o tworzeniu drinków na bazie poszczególnych alkoholi), materiałów multimedialnych oraz do aktywności, dzięki którym zdobywa dodatkowe punkty. Za pośrednictwem platformy komunikowaliśmy wiele akcji marketingowych i pro sprzedażowych, w których mogli brać udział uczestnicy.
Materiały dla uczestników
Detaliści otrzymali z rąk PH zaproszenia do udziału w programie. Koperta z brandowanym lakiem zawierała niezbędne informacje o akcji oraz nagrodach. Kolekcje nagród zaprezentowaliśmy w katalogu, który uczestnicy otrzymali razem z zaproszeniem.
Kluczowe wyróżniki projektu
WYRÓŻNIK 1
Realizacja podwójnego celu
Program został zaprojektowany tak, aby jednocześnie realizować ambitne cele sprzedażowe oraz budować świadomość marek biorących udział w akcji.
WYRÓŻNIK 2
Dedykowane, markowe kolekcje nagród
Unikatowe, brandowane kolekcje nagród (ubrania, akcesoria) stworzone oddzielnie dla każdej z czterech promowanych marek (Jim Beam, Dubliner, Maker’s Mark, Auchentoshan).
WYRÓŻNIK 3
Wielowymiarowa platforma
Stworzenie zintegrowanej platformy komunikacyjno-lojalnościowej, która służy nie tylko do zbierania punktów, ale także do edukacji, aktywizacji uczestników i prowadzenia komunikacji marketingowej.
WYRÓŻNIK 4
Elastyczne zarządzanie
Wdrożenie wszechstronnego modułu CMS umożliwiającego klientowi i agencji łatwe zarządzanie treścią i modułami zadaniowymi na platformie, analitykę i rozwój.
EFEKT
Program Stock Partner przyniósł wymierne korzyści
-
Cele sprzedażoweRealizacja celów sprzedażowych.
-
Wzrost świadomości marekEdukacja i wzrost świadomości marek wśród sprzedawców.
-
Wdrożenie skutecznej platformy komunikacjiWdrożyliśmy platformę komunikacyjno-lojalnościową, dzięki której było możliwe prowadzenie zróżnicowanych, intensywnych działań trade marketingowych
-
Wysokie zaangażowanie uczestnikówOsiągnęliśmy wysoki współczynnik zaangażowania w aktywności prowadzone w ramach programu.
FAQ
Nurtuje Cię kilka pytań? Sprawdź poniżej, czy może już na nie odpowiedzieliśmy
-
Czy klient miał pełną kontrolę nad dodawaniem treści, tworzeniem zadań i segmentacją komunikacji do uczestników?Tak.
-
Jakie możliwości personalizacji komunikatów oferowała platforma?Platform zawierała moduł dodawania banerów i pop-upów oraz edycji tekstów, a także moduł tworzenia i wysyłki e-maili, generowania i wysyłki masowej SMS-ów. Personalizacja treści była możliwa dzięki zaawansowanej analityce i segmentacji uczestników.
-
Na ile platforma i materiały komunikacyjne mogą zostać dostosowane wizualnie i językowo do specyfiki i brandingu poszczególnych marek?Agencja przygotowała dedykowany projekt platformy. Dodatkowo było możliwe dodawanie sekcji oraz podstron dedykowanych poszczególnym brandom.