...
Szare koło | Look Ad - Agencja trade marketingu
Case Study Mazda | Look Ad - Agencja trade marketingu
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Logo Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu

Hi, Yetico!

Jak stworzyliśmy program motywacyjno-handlowy, który nie tylko konwertował na zwiększenie sprzedaży, ale również budował lepsze relacje między Yetico i siecią dystrybucji

NASZE ZADANIE

Zbudowanie platformy motywacyjno-lojalnościowej oraz przeprowadzenie aktywacji wśród pracowników punktów sprzedaży

TŁO PROJEKTU
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Ocieplamy… relacje w branży budowlanej
Yetico tworzy rozwiązania i produkty z polimerów, takie jak komponenty wtryskowe, kształtki, opakowania, pojemniki, a także izolacje cieplne. Ta ostatnia grupa produktów jest skierowana do branży budowlanej. Klient nie prowadził wcześniej szeroko zakrojonych działań w tej branży, więc zwrócił się do doświadczonej agencji – czyli do nas.
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu

NASZE WYZWANIE

Stworzenie programu, który nie tylko wspiera sprzedaż, ale też pomaga ocieplić relacje producenta z uczestnikami

Program miał na celu:
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu

ROZWIĄZANIE

Program, który buduje ciepłe relacje

Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Program jest skierowany do pracowników oraz właścicieli hurtowni i składów budowlanych, dla których przygotowaliśmy platformę online, fantastyczne nagrody, zadania dodatkowe oraz... sympatycznego brand hero.
Jaki Yetico jest, każdy widzi – trudno oprzeć się jego urokowi. Jego zadaniem jest prowadzenie uczestników przez cały program, stanowi element komunikacji, a także wyraża główną ideę akcji, czyli budowanie solidnych, ale ciepłych relacji biznesowych.
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Uczestnicy rejestrują się w programie za pomocą kodu, który otrzymali od nas w zaproszeniu, kupują produkty Yetico, a za każde zamówienie na ich koncie pojawiają się punkty, które mogą wymieniać na nagrody rzeczowe lub karty podarunkowe.
Katalog nagród jest bardzo szeroki i podzielony według progów sprzedażowych tak, aby każdy miał realną szansę na osiągnięcie korzyści za współpracę z Yetico.

Konkurs dla uczestników programu

Wraz z uruchomieniem programu Yetico, zaprosiliśmy uczestników do udziału w konkursie, w którym do wygrania jest naprawdę gorąca nagroda. Celem było zwiększenie zaangażowania uczestników programu oraz zachęcenie ich do rejestracji na starcie akcji.
Zadaniem konkursowym było stworzenie krótkiego video będącego interpretacją hasła przewodniego programu handlowego "Yetico - Budujemy ciepłe relacje".
Dwoje uczestników, których prace były według jury konkursowego najbardziej kreatywne, pojechało wraz z osobami towarzyszącymi na Fuerteventurę.
Case Study Yetico | Look Ad - Agencja trade marketingu
Nasz zakres działań:
  • Opracowanie mechaniki programu motywacyjno-handlowego:
    • Opracowanie mechaniki motywacyjnej obejmujęc system punktowy.
    • Opracowanie systemu nagród dostępnych w schemacie progowym.
    • Stworzenie dodatkowych aktywacji dla uczestników w postaci konkursu oraz quizów wiedzy o produktach Yetico.
  • Zbudowanie platformy webowej:
    • Przygotowanie projektu graficznego zgodnie z UI/UX.
    • Stworzenie wireframe i prototypów.
    • Opracowanie architektury platformy.
    • Wdrożenie modułu CMS, umożliwiającego swobodne zarządzanie programem z poziomu agencji/klienta.
    • Przygotowanie backendu, w tym rozwiązań bazodanowych.
  • Komunikacja z uczestnikami:
    • Opracowanie projektu platformy, strony konkursowej w oparciu o założenia i markę Yetico.
    • Kreacja brand hero, który stał się twarzą programu.
    • Przygotowanie zaproszeń, ulotek.
    • Bieżąca komunikacja (e-mailing).
  • Pełna obsługa operacyjna:
    • Dedykowane zespoły odpowiedzialne za implementację, organizację oraz nadzór i prowadzenie programu.
    • Zapewnienie wsparcia dla uczestników programu (helpdesk).
    • Obsługa prawna oraz raportowanie wyników programu.
Kluczowe wyróżniki projektu
Strzałka prawo dół | Look Ad - Agencja trade marketingu
WYRÓŻNIK 1

Silny nacisk na budowanie relacji

Koncentracja nie tylko na zwiększeniu sprzedaży, ale również na "ociepleniu relacji" między Yetico a siecią dystrybucji.
Strzałka prawo dół | Look Ad - Agencja trade marketingu
WYRÓŻNIK 2

Stworzenie brand hero

Stworzenie sympatycznego brand hero „Yetico”, który uosabiał ideę budowania ciepłych relacji jako kluczowego przekazu marki, a także wcielał się w rolę „przewodnika” po programie.
Strzałka prawo dół | Look Ad - Agencja trade marketingu
WYRÓŻNIK 3

Wielopłaszczyznowa mechanika

Program łączył elementy lojalnościowe (punkty za zamówienia wymieniane na nagrody), motywacyjne (system progowy nagród) oraz dodatkowe aktywności (konkurs kreatywny z atrakcyjną nagrodą, quizy wiedzy).
Strzałka prawo dół | Look Ad - Agencja trade marketingu
WYRÓŻNIK 4

System nagród z progami sprzedażowymi

Podział katalogu nagród na progi sprzedażowe gwarantował, że każdy uczestnik, niezależnie od osiągniętych wyników, miał realną szansę na otrzymanie korzyści, co zwiększało motywację szerokiego grona odbiorców.

EFEKT

Program „Hi, Yetico” przyniósł bardzo dobre rezultaty

FAQ

Nurtuje Cię kilka pytań? Sprawdź poniżej, czy może już na nie odpowiedzieliśmy
  • Jakie korzyści mogę osiągnąć wdrażając program motywacyjny dla sieci dystrybucji w mojej branży?
    • Większą motywację i zaangażowanie pracowników dystrybutorów.
    • Wzrost sprzedaży i osiąganie lepszych wyników finansowych.
    • Zwiększenie lojalności wśród partnerów handlowych.
    • Poprawę relacji i atmosfery pracy między producentem a sieciami dystrybucji.
    • Wzmocnienie pozycji firmy w dystrybucji.
  • Co decyduje o sukcesie programu motywacyjnego B2B?
    • Jasno określone cele i zasady uczestnictwa.
    • Atrakcyjne i adekwatne nagrody.
    • Regularna komunikacja i informowanie o wynikach.
    • Dostosowanie programu do specyfiki branży budowlanej i potrzeb dystrybutora.
    • Monitorowanie efektywności programu i jego ewentualna modyfikacja.
  • Do kogo mogę skierować program motywacyjny w strukturach dystrybutora branży budowlanej?
    • Do handlowców w punktach sprzedaży oraz specjalistów ds. produktu, czyli osób odpowiedzialnych za wiedzę o produktach i sprzedaż bezpośrednią.
    • Do przedstawicieli handlowych – osób bezpośrednio odpowiedzialnych za sprzedaż produktów dystrybutora do punktów handlowych.
    • Do kierowników sprzedaży, zarządzających zespołami handlowymi, odpowiedzialnych za realizację celów sprzedażowych.
    • Do Key Account Managerów – odpowiedzialnych za kluczowych klientów i budowanie z nimi długotrwałych relacji.